El projecte de recuperació i utilització de gasos de torxa a la Refineria de La Plata (Ensenada, Província de Buenos Aires) redueix les emissions de gasos d'efecte hivernacle provinents de combustibles fòssils emprats per a la generació de calor de procés, reemplaçant-los per gasos residuals que, normalment, es cremen a les torxes.
En la 33a Reunió de la Junta Executiva del MDL va ser aprovada la nova metodologia NM0192, proposada per YPF S.A. com a AM0055 "Baseline and Monitoring Methodology for the recovery and utilization of waste gas in refinery facilities". Aquesta era la primera metodologia aplicable a activitats de projecte desenvolupades en refineries existents dirigida al desenvolupament d'usos alternatius del contingut energètic dels gasos residuals que es cremen en torxa.
També és important destacar que la Junta Executiva del MDL va utilitzar alguns elements de la metodologia AM0055 en el desenvolupament de la ACM0012 "Consolidated baseline for methodology for GHG emission reductions waste gas or waste heat or waste pressure based Energy system", àmpliament utilitzada en el desenvolupament de projectes.
Una altra evidència de la importància de la metodologia AM0055 és que, després de la seva aprovació, la Junta Executiva del MDL va aprovar l'AMS-III-P "Recovery and utilization of waste gas in refinery facilities", basada íntegrament en la metodologia presentada per YPF S.A. Actualment hi ha quatre projectes al món que s'estan desenvolupant aplicant aquesta metodologia.
El projecte desenvolupat a La Plata va ser aprovat per una Entitat Operacional Designada en el procés de validació, i ha obtingut la Carta d'Aprovació emesa per l'Oficina Espanyola de Canvi Climàtic. El projecte va sol·licitar registre a les Nacions Unides el desembre del 2009 i va ser aprovat el 2010 com a MDL, convertint-se en el primer projecte d'aquest tipus aprovat a nivell mundial. El projecte permetrà una important reducció d'emissions de gasos d'efecte hivernacle (aproximadament 200.000 tones de CO2/any) provinents de l'aprofitament d'uns gasos residuals del procés, els quals abans eren cremats a la torxa. L'ús de l'esmentat gas en equips de la refineria desplaça en part l'ús dels combustibles gas natural o fuel.
Paseo de la Castellana 278-280
Telèfons: (34) 91 348 81 00 / (34) 91 348 80 00
28046 Madrid (Espanya)
repsolypfteescucha@repsol.com
Nota informativa: Traducció de l'original en castellà. En cas de qualsevol discrepància, prevaldrà la versió en castellà.