“Hem fet un pas endavant amb l’electrònica, però falta ajustar una mica més el xassís” - repsol.com

Repsol YPF

Logo Repsol

Ruta

Soc a: Inici > ... > Motociclisme > Notícies > Actualitat
“Hem fet un pas endavant amb l’electrònica, però falta ajustar una mica més el xassís”

Copy Repsol

Després de dos dies d’entrenaments en el circuit malai de Sepang i de realitzar un intens treball, Dani Pedrosa ha anat afinant la posada a punt de la seva Honda RC212V amb les noves peces preparades per a aquesta temporada. Després de fer més de 100 voltes i gairebé 600 quilòmetres, el pilot Repsol Honda va anar millorant paulatinament (reduint mig segon els seus registres del primer al segon dia), però va finalitzar amb la impressió que encara queda feina per fer.

Pots fer-nos un balanç dels dos dies d’entrenaments?
“Ens hem tornar a centrar sobretot en el treball amb el nou xassís i les suspensions Ohlins, després de les proves que vam fer a principis de mes aquí, a Malàisia. La veritat és que les sensacions amb aquesta moto encara són molt noves per a mi ja que, a més de començar a treballar amb Ohlins després de tant temps amb Showa (tant jo com Honda), hi ha hagut modificacions en el xassís i una evolució en l’electrònica. El que busquem ara és una bona combinació de tot i encara no l’hem trobat, no hem fet els progressos que esperàvem. Per tant, hem de reflexionar-hi, veure què necessitem i fer un pas endavant en els propers entrenaments a Qatar".

No has acabat on esperaves. Estàs preocupat perquè només queden dos dies més d’entrenaments abans de l’inici del Mundial?
“No estic preocupat, però sí que és veritat que només ens queden dos dies més per entrenar i potser no hi ha prou temps. De totes maneres, la situació és aquesta i hem de treballar-hi, així que intentarem estar tan preparats com ens sigui possible per a la primera cursa. Honda està posant molt de la seva part i jo també m’hi he esforçat al màxim, així que els resultats s’han de veure ben aviat”.

Quin és el problema ara per ara?
“És difícil explicar-ho perquè tinc sensacions contraposades. La part positiva és que amb el motor hem aconseguit un millor control en la sortida dels revolts i és una mica més suau”.

Creus que Honda pot fer-hi res, en el sentit de portar material nou?
“No sé quin serà el pla, perquè evidentment primer hem d’analitzar i comprovar el que necessitem i el que hauríem de fer. Llavors ja prendrem les mesures que calgui”.

Quina seria la prioritat que hauries de solucionar?
“Ara per ara tenim problemes amb el xassís i la suspensió. La combinació no ha funcionat i no s’ha conjuntat realment”.

Després de poder treballar bé durant l’hivern en la teva preparació, sense els problemes dels anys anteriors, com et trobes físicament?
“En el primer entrenament que vam fer, no em vaig trobar encara prou fort i, després de rodar aquells dos dies, vam fer un entrenament una mica més específic sobre els punts en què em sentia una mica dèbil com, per exemple, a les frenades. Sí que hem fet més exercici amb els braços i, en aquest segon entrenament, m’he trobat millor. Encara hi ha aspectes en què es pot millorar i tenim un mes abans de la primera cursa, on ja podrem fer-ho bé”.

En les frenades, les quals van ser un dels problemes principals de l'any passat, s'ha millorat?
“No prou per dir que ens en podem oblidar”.

I quant a l’electrònica?
“Aquí crec que hem fet un pas endavant, tot i que encara no hem aconseguit ajustar el xassís de la moto, així que no podem treure’n realment tot el profit. Quan trobem la direcció que cal seguir amb el xassís i les suspensions, podrem aprofitar més la nova electrònica, que crec que és positiva”.

Els propers entrenaments són a Qatar, de nit: unes condicions que no tenen gaire a veure amb el que trobareu la resta de la temporada.
“Sí, serà un entrenament més enfocat a la primera cursa, però nosaltres haurem d’aprofitar-ho al màxim per a la nostra moto”.

Consideres que et repercuteix d’alguna manera el canvi que s’ha produït al teu box en el càrrec d’Alberto Puig com a director d’equip? Has notat cap diferència?
“La situació, de moment, és la mateixa d’abans. Les coses van bé però, en cas que tinguem problemes, espero que es puguin corregir més ràpidament, ja que és una persona que diu les coses pel seu nom”.

Dissabte 13 de març hi haurà la presentació del Repsol Honda Team, un esdeveniment que l'any passat et vas perdre. Seria un dia especial per a tu...
“I tant. Tinc moltes ganes d’anar-hi perquè, com bé dius, l’any passat no vaig poder veure res ni gaudir amb els aficionats, i aquest any hi seré per divertir-me amb tots”.

01/03/2010

Enllaços relacionats:
. Accedeix a la Zona Pedrosa
. Coneix tots els pilots de MotoGP del Mundial 2010
. Totes les cites del 2010: el calendari del Mundial
. Totes les dades estadístiques al supercercador més complet de la xarxa

Últimes notícies

> Marc Márquez, en plena forma per tornar als entrenaments a València
> El Repsol Honda Team s’acomiada de Malàisia amb feina pendent


Nota informativa: Traducció de l'original en castellà. En cas de qualsevol discrepància, prevaldrà la versió en castellà.