Receptes de cuina, alimentació i nutrició, col•leccionisme, calefacció, bricolatge, mobles... Repsol.com

Repsol YPF

lblLogoRepsol

Ruta

Soc a: Inici > ... > Habitatge > Reportatges > Llogar casa
Preparar un habitatge per a llogar-lo

Què pot fer el propietari d’un habitatge si decideix posar-lo en lloguer perquè sigui atractiu per als potencials inquilins? Quines són les seves obligacions legals? Donar resposta a aquestes preguntes li servirà de garantia per a tancar un bon tracte.

Abans d’entregar les claus a un arrendatari i de subscriure el contracte, l’amo d’una casa en lloguer haurà de assegurar-se que està disposat a complir amb la legalitat pel que fa als seus deures com a arrendador. Després, si no ha canviat de parer, a més de "rentar la cara" a l’immoble, convindrà que revisi detingudament cada una de les clàusules del document que vagi a signar amb l’inquilí. Aquesta tasca se simplifica i és més fiable si es fa amb l’ajuda d’un advocat o un expert immobiliari.

Petites reformes

Probablement, i per rendibilitzar més el lloguer, la majoria de les cases requereixen algun tipus de reforma abans que el propietari posi el cartell o publiqui l’anunci del seu lloguer. És important acabar les obres prèviament, després ja es podran iniciar les visites dels possibles inquilins. Una altra opció, més complicada, és cercar un arrendatari que llogui el pis tal com estigui. El propietari s’estalviarà la reforma i l’inquilí uns quants euros en la renda mensual.

Des del punt de vista del propietari, cal contemplar que, si bé suposa una petita inversió, el fet d’emprendre alguna reforma assegura una rendibilitat més alta en arrendar la propietat.

Encara que no sempre és necessari reconstruir un pis, convé agençar-lo, ja que les cases, com la resta dels productes, "entren pels ulls". Per això, cal mostrar-les netes i en bon estat. Gran part dels potencials arrendataris preferiran evitar haver de fer reparacions.

Així, per exemple, és recomanable pintar l’habitatge per higiene. Una mà de pintura pot, a més, donar-li un toc més actual. S’ha de prestar la mateixa atenció al paviments. Si són de fusta, de vegades sols cal encerar-los per deixar-los nets i brillants. En altres casos, és indispensable polir-los i envernissar-los. 

L’aspecte de la cuina i dels banys és primordial. És molt més fàcil llogar la casa si estan nets i en bon estat de conservació. A priori canviar els taulells és molest, en ser una obra gran. No obstant això, pot valdre la pena canviar-los; n’hi ha de molt econòmics.

Respecte a la il•luminació, perquè les visites no es quedin sense veure cap estança, cal assegurar-se que funcionen totes les lluminàries, així com els interruptors, endolls i casquets. Lògicament, ha d’estar en vigor el contracte amb la companyia elèctrica encarregada del subministrament. El mateix ha d’ocórrer amb l’aigua i el gas. La caldera i la resta de la instal•lació han d’estar en perfecte estat de revisió, així com els electrodomèstics i gasodomèstics.

Ajudes

Gran part dels propietaris no tenen temps per a ensenyar personalment l’immoble en qüestió. Les agències immobiliàries, a canvi d’una comissió, i les que col•laboren amb les institucions públiques en el foment del lloguer poden exercir d’intermediàries entre el propietari de l’habitatge i l’inquilí.

Algunes comunitats autònomes subvencionen el lloguer a les famílies més desfavorides i als joves amb rendes baixes. La majoria de les regions també atorguen ajudes per a la rehabilitació de pisos per a llogar. D’aquesta manera, qualsevol ciutadà que rehabiliti un habitatge per a arrendar-lo durant un llarg període podrà beneficiar-se d’una subvenció. Així mateix, el Ministeri d’Habitatge subvencionarà al propietari les despeses de rehabilitació prèvies a la cessió en arrendament, per una quantia màxima de 6.000 euros, sempre que l’ajuda no superi la quantia total de les obres de rehabilitació. En aquest cas, les despeses de rehabilitació inclouen el cost de l’assegurança per impagaments i desperfectes no ordinaris.

Tràmits

I quines són les administracions públiques que reconeixen i tramiten aquestes ajudes? Concretament, es fan càrrec d’aquests tràmits les autoritats del territori on estigui situat l’habitatge. Aquestes són les que efectuen el reconeixement del dret a rebre la subvenció, que s’haurà de sol•licitar en l’òrgan competent en matèria d’habitatge.

Articles relacionats:
Quan els llogaters provoquen desperfectes
Nova llei d’inquilins

14 de novembre de 2007


Nota informativa: Traducció de l'original en castellà. En cas de qualsevol discrepància, prevaldrà la versió en castellà.