Receptes de cuina, alimentació i nutrició, col•leccionisme, calefacció, bricolatge, mobles... Repsol.com

Repsol YPF

lblLogoRepsol

Ruta

Soc a: Inici > ... > Sense sortir de casa > Reportatges > Decoració
Les deu claus de la decoració
decoracion80__150307.jpg

Són moltes les tendències, les modes i els estils que conviuen en l'àmbit de la decoració i que s'inspiren en referències culturals i artístiques variades, en els moviments socials, en els diferents tipus de materials i en la varietat de colors com a punt de partida de la creativitat. La sostenibilitat, la pragmàtica i la flexibilitat s'han convertit també en conceptes fonamentals per afrontar qualsevol projecte d'interiorisme i són valors en alça que han actualitzat els cànons de la bellesa i l'estètica en decoració.


Un dels principals problemes que afecta els habitatges urbans actualment és la falta d'espai. Per resoldre'l, l'únic camí, des del punt de vista decoratiu, és apostar per les estances obertes que es roben espai unes a les altres i els límits de les quals es van difuminant fins a fer-los desaparèixer. Es tracta d'habitacions receptives a múltiples usos que inclouen el mobiliari necessari, i millor encara si aquest és multifuncional, lleuger i mòbil.
 
És imprescindible racionalitzar l'espai i desprendre's de tot allò que no s'utilitza i que ocupa un lloc fonamental per a un altre element necessari. És vital donar entrada als nous materials (aquests que gairebé no embruten), a la tecnologia i al disseny intel·ligent, una perfecta combinació entre la funcionalitat, l'equilibri i la bellesa de les formes.
 
 1.Abans que es plantegi qualsevol projecte ambiciós, cal conèixer la casa, viure-hi o visitar-la a consciència per descobrir totes les seves possibilitats. Cal fixar-se en la il·luminació, en l'orientació i amplitud de les diferents estances per adjudicar-los el seu lloc a la llar, en l'estat de les parets i envans, en els sistemes de fred i calefacció, en els punts de llum i en les sortides d'aigua, principalment.
 
2. Cal investigar i descobrir tots els materials existents al mercat, sobretot en l'àmbit dels revestiments, els envans, les motllures, etc. Alguns d'ells, desconeguts per a una gran majoria, són més resistents, duradors, nets i barats que altres de més populars.
 
 3. Cal prestar atenció a la il·luminació com a concepte estètic essencial i buscar els punts de llum més  adequats al confort visual. Per exemple, les làmpades de sostre perden eficàcia davant les làmpades incandescents a les taules auxiliars, o les de peu situades estratègicament al saló o al  dormitori. La llum tènue mana en totes dues estances, si bé es poden dirigir aplics o lluminàries cap als elements que es vulguin destacar.
 
4. Les cases són per viure-les, una afirmació que pot resultar òbvia però que és molt important davant del repte de la decoració. Aquesta ha de ser sempre un fidel reflex de qui l'habita.
 
 5. Cal apostar per la senzillesa, la naturalitat i l'equilibri, i fugir d'allò pretensiós i artificial. En l'elecció i adquisició d'objectes, elements i ornaments ha de prevaler la seva personalitat sobre el seu valor econòmic.
 
6. El bon mobiliari ha de romandre sempre en una casa, amb independència de les modes i les  tendències que imperin en el moment. De fet, la mescla d'estils i èpoques és una aposta necessària i un dels grans èxits de  la decoració actual. 
 
7. El color de les parets serà determinant en estances com ara el saló i els dormitoris. La seva elecció dependrà de l'amplitud de les estances i del gust propi. La gamma de blancs sempre serà un encert, perquè el seu efecte és relaxant i tranquil·litzador, i a més potencia la llum natural.
 
8. A les cuines han de prevaler sempre els criteris de comoditat i circulació. A partir d'aquí, si hi ha espai suficient, es podrà muntar una cuina menjador amb el mobiliari distribuït en forma d'illa. Si l'estança és petita, és imprescindible disposar del mobiliari necessari per guardar el parament i la vaixella i altres objectes d'ús diari.
 
9. Els banys, igual que les cuines, s'han convertit en els últims anys en centres d'atenció des del punt de vista decoratiu. Novament si hi ha espai, l'opció serà dotar-se de tots els sanitaris. En cas contrari, se sacrificarà el bidet, i la banyera se substituirà per la dutxa. Cal incidir en els objectes, ornaments i capricis per convertir-lo en un lloc atractiu i acollidor.
 
10. Els dormitoris són per al descans. El protagonisme del dormitori recaurà en el llit, que ha de ser ampli i còmode. Per vestir-lo, el millor serà optar per bones teles naturals que concordin amb el gust de l'usuari.

21 de desembre de 2005


Nota informativa: Traducció de l'original en castellà. En cas de qualsevol discrepància, prevaldrà la versió en castellà.